Klachten en geschillen
Deze pagina is gewijd aan het waarborgen van jouw welzijn en tevredenheid. Als psychosociaal therapeut en relatietherapeut is het mijn hoogste prioriteit om een veilige en ondersteunende omgeving te bieden waarin jij kunt groeien. Maar wat als een traject niet loopt zoals je verwacht? Of als je je door mij niet gehoord of gezien voelt? Ik begrijp dat er momenten kunnen zijn waarop je vragen hebt, feedback wilt geven of een klacht wilt indienen.
Jouw stem is belangrijk, en ik moedig een transparante en open communicatie aan. Op deze pagina heb ik een eenvoudig stappenplan opgesteld om jou te begeleiden bij het indienen van een klacht, het stellen van vragen of het delen van jouw feedback. Graag luister ik naar je zodat we samen kunnen kijken wat een passende oplossing is.
Een bijkomend voordeel is dat het mij helpt om mij dienstverlening blijvend te verbeteren.
Bedankt dus dat je mij de kans geeft om te groeien en te leren. Hieronder vind je een overzicht van de stappen die je kunt volgen als je een klacht zit.
Mijn zelfreflectie op trajecten
Coaching en therapie is mensenwerk. Dat betekent dat ik ‘mezelf’ meeneem tijdens de sessies. Daarom is een goede klik belangrijk. Gedurende de jaren leer en groei ik van de mensen en stellen die ik begeleid. En groeien stopt niet.
Daarom neem ik deel aan verschillende intervisiegroepen waar we casussen (zonder namen) bespreken. Zo leren we als professionals van elkaars ervaringen en houden we elkaar scherp.
Als een traject stagneert geeft dat informatie, wat maakt dat er iets op een dieper niveau blokkeert? Als jij en ik daar samen niet uit komen kan ik op deze collega’s terugvallen. Meestal zorgt dit voor een positieve doorbraak in het traject. Het initiatief komt dan van mijn kant.
Als je een klacht hebt
Na (bijna) elke sessie vraag ik of er nog “losse eindjes” zijn. Is er iets wat nog besproken mag worden voor je de deur uitstapt? Dat kan inhoudelijk gaan over jouw proces, en het biedt ruimte om aan te geven hoe je de sessie hebt ervaren.
Mocht het zijn dat je het moeilijk vindt om een andere verwachting gelijk in het moment met mij te bespreken, dan kun je dit stappenplan volgen:
Stap 1 Maak het bespreekbaar met mij
Vertel in de eerstvolgende sessie wat er in je leeft en welke feedback je voor mij hebt. Je mag ook een aparte, korte afspraak hiervoor in plannen.
Of, als je het liever opschrijft kun je via mijn website een feedback formulier invullen. Je kunt hier ook op aangeven op welke manier je het graag zou willen bespreken.
Het feedback formulier vind je hier: Feedback
Stap 2 Als wij er niet samen uitkomen
Leidt stap 1 niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging de VIV: www.vivnederland.nl telefoon: 035-69 54 105.
Hier kun je het klachtenreglement van de VIV bekijken: Klachtenreglement
En hier vul je het klachtenformulier in voor de VIV: Klachtenformulier
Als deelnemer aan de klachten en geschillenregeling CAMcoöp is mijn klachtenprocedure geborgt. Het certificaat vind je hier: Certificaat CAMcoöp
Velsen-Zuid 21 september 2023.
is om je verwachting te leren kennen.”